خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/08/20 - 09:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
گودرزی در گفت‌وگو با خانه ملت:

تشریح اهداف حریری از تأخیر در تشکیل دولت جدید لبنان/ سهم‎خواهی‌هایی که کابینه را به قهقرا می‌برد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است حریری سعی دارد حزب‌الله را مسئول تأخیر در تشکیل دولت عنوان کند درحالی که به‌علت سهم‌خواهی‌های المستقبل، کابینه تشکیل نمی‌شود.

مسعود گودرزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به وضعیت سیاسی لبنان و عدم تشکیل دولت در این کشور علیرغم گذشت 5 ماه از زمان قانونی گفت: برخی جریانات سعی دارند حزب الله را مسئول تأخیر در تشکیل دولت عنوان کنند در حالی که این چنین نیست.



المستقبل به دنبال تصاحب نیمی از کابینه لبنان است



نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه تا کنون 14 وزیر کابینه مشخص شده اند و جریان المستقبل سعی دارد تعداد آنها را افزایش دهد، عنوان کرد: المستقبل با اقبال کمی روبرو شد و سعی دارد از طرق دیگر حضور نمایندگان طیف خود را در دولت افزایش دهد.











مسعود گودرزی


وی یادآور شد: زمانی میشل عون پیشنهاد دولت 32 وزیری را داد اما سعد حریری که نخست وزیر بود آن را نپذیرفت.



گودرزی در ادامه با بیان اینکه بر اساس نتیجه انتخابات حزب الله می تواند 10 وزیر در کابینه لبنان داشته باشد، اظهار داشت: با این حال حزب الله پذیرفت تا تنها 6 وزیر را به کابینه بفرستد اما آنها معتقدند سنی های مستقل نیز باید امکان حضور در دولت را داشته باشند.



سنی‌های مستقل باید جایی در کابینه لبنان داشته باشند



این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: سنی های مستقل طبق گفته های نصرالله همان هایی هستند که اجازه ندادند درگیری سیاسی در لبنان تبدیل به جنگ مذهبی شود و این دقیقا همان چیزی بود که آمریکا به دنبال آن بود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه سعد حریری صرفا به دنبال حضور سنی های المستقبل در دولت است خاطرنشان کرد: حریری با حضور سنی های مستقل در دولت مخالف است و به همین خاطر تشکیل دولت را از مسیر اصلی منحرف کرده و  ماه ها با تأخیر مواجه کرده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 266286
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار